SPtip 7: Emailadres wijzigen in Userlist SharePoint 2010

Een klant had een emailadres gewijzigd van een externe gebruiker in SharePoint 2010 maar zijn alerts werkte daarna niet meer.

Stap 1: Controleer de alerts. Makkelijkste is om dit de gebruiker zelf te laten doen omdat je als admin niet in de alert-instellingen van een gebruiker kan komen via de Interface.
> De alerts bleken nog zijn oude emailadres te bevatten.

Stap 2: Controleer of het emailadres goed gewijzigd is in de AD

Stap 3: Laat SharePoint een profielsync doen met de AD of vul het emailadres alvast handmatig ook in in het betreffende profiel van die gebruiker

Stap 4: De betreffende sitecollectie heeft een userlist die in SharePoint 2010 niet via de UI zichtbaar is. Ga hiervoor naar de site en verander de url in /_layouts/people.aspx?membershipGroupid=0
Je krijgt nu alle Userobjecten te zien van die site. Blader hier doorheen tot je het juiste UserObject gevonden heb. (bij grote hoeveelheid gebruikers kun je smokkelen in de paging door de variable &p_Title=K in te vullen bijvoorbeeld)
Verwijder het juiste userobject indien hier inderdaad ook nog het verkeerde emailadres in staat.

Stap 5: Geeft de gebruiker weer de juiste rechten op de site.

Stap 6: Laat hem zijn Alerts opnieuw aanmaken voor de site of doe dit als admin voor hem.

Voor 1 gebruiker met beperkte hoeveelheid rechten en alerts is dit goed te doen. Voor meerdere gebruikers, grote hoeveel users, rechten of alerts is Powershell aan te bevelen :):

https://technet.microsoft.com/en-us/library/ff607827.aspx

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.